Hľadáte si prácu v hoteli, pravdepodobne v Rakúsku ? Viete, čo môžete očakávať a aké sú základné rozdiely medzi Hotelom 4S a Hotelom 5 ***** ? Alebo ak plánujete dovolenku, prečítajte si zaujímavosti o hoteloch.
Za príklad vynikajúcich služieb a kvality by sme si určite zobrali príklad najstaršieho hotelu na svete – Ryokan Hoshi, otvorený v roku 718 v Japonsku, prevádzkuje tá istá rodina po 46 generácií, čo je najdlhšie prevádzkovaný hotel na svete.
Hviezdičky hotelov
Na základe čoho si človek vyberá hotel ? Na základe ceny alebo recenzii ? Alebo hviezdičiek ?
Najdrahší je napr. na ostrove Svätá Lucia v Karibiku, Lover’s Deep je ponorkou a stojí 130-tisíc eur na deň.
Najlacnejší „hotel „na svete je Faridpur na brehu rieky Buriganga v Bangladéši ktorý má celkom 48 rôznych miestností, Za 33 centov dostanete posteľ bez matraca a skrinku na veci. Obe prevádzky sú vždy plné…
Veľa hotelových hostí si vyberá hotel podľa počtu hviezdičiek. Intuitívne očakávame, že čím viac hviezdičiek, tým vyššia bude kvalita hotela. Áno aj nie. Hviezdičky hotelov nič nehovoria o kvalite služieb. Stanovujú iba minimálny rozsah poskytovania služieb.
Neexistuje žiadny jednotný svetový alebo európsky systém hviezdičkovania hotelov. V každej krajine platia iné pravidlá prideľovania hviezdičiek a líši sa tiež požadovaný minimálny rozsah poskytovaných služieb.
Svetová organizácia cestovného ruchu vypracovala minimálne požiadavky pre klasifikáciu hotelov a podobných ubytovacích zariadení – určuje základné podmienky a vlastnosti ubytovacích zariadení a majú len odporúčací charakter. Bežné typy ubytovacích zariadení v zahraničí sa výrazne neodlišujú od našich, vyznačujú sa však charakteristickými črtami vyplývajúcimi z charakteru danej krajiny. V krajinách s horskou turistikou prevládajú horské chaty, ubytovacie hostince, hotely, hostely, prázdninové domy, sedliacke domy, v prímorských krajinách hotely, penzióny, ubytovanie v súkromí, botely, prázdninové apartmány, apartmánové domy.
Vybavenosť podľa hviezdičiek
Jedna hviezdička informuje hosťa o vybavenosti ubytovacieho zariadenie v danej kategórii. Je to najnižšia trieda, vybavenie ubytovacieho zariadenia je jednoduché, musí byť účelné, čisté a neustále udržiavané. Každá ďalšia hviezdička znamená vyššiu triedu, teda väčší rozsah vybavenia, náročnejšie architektonické stvárnenie interiérov a širšie vybavenie inventárom a doplnkami. Najvyššiu triedu predstavuje päť hviezdičiek.
ZDROJ: Gasteinertal
Rakúska hotelová klasifikácia
Rakúska klasifikácia hotelov je jednotný systém, ktorý je platný v celom Rakúsku. Rakúska hotelová klasifikácia ako súčasť Hotelstars Union využíva princípy HOTREC (hotely, reštaurácie a kaviarne v Európe) pre katalóg kritérií pre udeľovanie hotelových hviezdičiek. Od 1. januára 2010 je účinný nový katalóg kritérií, ktorý má viesť k flexibilnejšej a spravodlivejšej klasifikácii hotelových hviezdičiek. Stredne pokročilé úrovne „Superior“ vo všetkých kategóriách znamenajú jasné „viac“ v prevádzke.
Zaradenie do hviezdnej triedy vykonávajú nezávislé komisie na žiadosť spoločnosti. Pravidelné kontroly a systém pravidelnej samokontroly zabezpečujú kvalitu. Členské spoločnosti môžu dobrovoľne využívať túto službu poskytovanú odbornými skupinami hotelového priemyslu v rakúskych obchodných komorách.
ZDROJ: WKO
5 hviezdičkové hotely *****
Medzinárodné luxusné hotely (bez kompromisov). Charakteristické znaky:
- Recepcia s nepretržitou prevádzkou, viacjazyčný personál
- Vrátnik alebo obsluha auta, vrátnik, poslíček
- Recepčná hala s posedením a nápojovým servisom
- Osobné privítanie s čerstvými kvetmi alebo darčekom na izbe
- Minibar a 24-hodinová izbová služba s jedlom a nápojmi
- Produkty osobnej starostlivosti v jednotlivých fľašiach
- Internet PC na izbe
- V bezpečí na izbe o)
- Služba žehlenia (do jednej hodiny), služba čistenia topánok
4 hviezdičkové nadštandardné hotely ****S
Tieto hotely majú hlavne viac bodov ako je potrebné pre 4-hviezdičkovú kategóriu. Tieto spoločnosti ponúkajú aj rôzne služby. Štvorhviezdičkové nadštandardné hotely – Vysoké služby, vysoká kvalita. Charakteristické znaky:
- Samostatná recepcia s nepretržitou prevádzkou, k dispozícii 24 hodín denne
- Lobby s posedením a nápojovým servisom, hotelový bar
- Raňajky formou bufetu alebo raňajkové menu s izbovou službou
- Minibar alebo 24-hodinové nápoje v izbovej službe
- Kreslo/gauč s príručným stolíkom
- Župan, papuče na vyžiadanie
- Kozmetika (napr. sprchová čiapka, pilník na nechty, vatové tyčinky), zrkadlo na líčenie, veľkorysý úložný priestor v kúpeľni
- Prístup na internet a internetový terminál
- A la carte reštaurácia
3 hviezdičkové hotely ***
Ponuka strednej triedy za rozumnú cenu. Charakteristické znaky:
- Samostatná recepcia s nepretržitou prevádzkou, k dispozícii 24 hodín denne, dvojjazyčný personál (nemčina/angličtina)
- Posedenie na recepcii, úschovňa batožiny
- Nápoje ponúkané na izbe
- Telefón na izbe
- Prístup na internet na izbe alebo vo verejných priestoroch
- Možnosť vykurovania v kúpeľni, sušič vlasov, papierové uteráky
- Toaletné zrkadlo, nosič batožiny
- Šijacie súpravy, potreby na čistenie topánok, pranie a žehlenie bielizne pre hostí
- Ďalšie vankúše a prikrývky na požiadanie
- Systematické vybavovanie sťažností hostí
2 hviezdičkové hotely **
Charakteristické znaky:
- Raňajky formou bufetu
- Svetlo na čítanie pri posteli
- Perličkový kúpeľ alebo sprchový gél
- Osušky
- Priehradky na bielizeň
- Ponuka hygienických potrieb (zubná kefka, pasta, jednorazové žiletky a pod.)
- Možnosť platby kartou
1 hviezdičkový hotel *
Charakteristické znaky:
- Všetky izby so sprchou/WC alebo vaňou/WC
- Denné upratovanie izieb
- Všetky izby s farebným televízorom vrátane diaľkového ovládania
- Stôl a stolička
- Mydlo alebo telové mlieko
- Recepčná služba
- Telefón dostupný pre hotelového hosťa
- Rozšírená ponuka raňajok
Gasthaus
A nesmieme zabudnúť na niečo typické – Gasthaus (tiež nazývaný Gasthof, Landhaus alebo Pension) je hostinec alebo krčma v nemeckom štýle s barom, reštauráciou, banketovými priestormi a hotelovými izbami na prenájom. Gasthäuser sa zvyčajne nachádza v menších mestách a často sú v rodinnom vlastníctve. Je bežné, že v takomto zariadení spolupracujú tri generácie rodiny a mnohé z nich už celé generácie vlastní jedna rodina. Gasthäuser sú bežné v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a ďalších krajinách Európy okolo Nemecka.
ZROJE: AT CONSULT, SME
Nuž a kvalita služieb, milé slovo, či ochota personálu a v konečnom dôsledku spokojnosť hostí, sú k tomu všetkému len dobrým bodom navyše, a môžu hotelu pomôcť získať si verného zákazníka, ktorý sa do takéhoto zariadenia bude chcieť vracať vždy a znova. Sme si istí, že práve personál, ktorý vďaka nám JOB4GASTRO dostal prácu, robí pobyt ľudí v hoteloch v Rakúsku krajším… Ste tie naše hviezdy 😊
Viac článkov na našom blogu